a legnagyobb lélektani felfedezés freud, jung és popper péter óta
mint ezidáig levezettük, a bor az emberi kultúra megtermékenyítője, esztétikai együtthatója, mely markáns foltot hagy a művelt ember lelkének ingén. létezik azonban a borfogyasztásnak 1 olyan triviális, nélkülözhetetlen alkatrésze, mely reklámantropológiai szempontból meglepő burjánzással bír. ő a dugóhúzó.
hogy kommunikációs oldalról mért van ennyire kitüntetett szerepe, csak sejthetjük. a dugóhúzó a bor fogyasztásának leginkább antropomorf eleme, a szakrális szertartás aktusának nyitánya, a bor-vér ősi áldozati rítusának banális archetípusa.
carl gustav jung szerint az archetípusok ősi, mitologikus színezetű, az egész emberiség számára ugyanazzal a jelentéssel bíró, univerzális képzetek, melyek a jungi elmélet értelmében a pszichés működést alapvetően meghatározzák, a kollektív tudattalan régiójában helyezkednek el. az archetípusok az egyéni élettapasztalatokkal ötvöződve alakítják egyéni életünket.
kéremszépen, a dugóhúzó, mint archetípus:
(és bár reklámmitológiai felhasználásáról egyelőre nincs adat, hogy a dugóhúzó nevű tárgy életünkre gyakorolt hatásának fontosságát még jobban aláhúzzuk, említsük meg ehelyt a világ legdrágább dugóhúzóját.)