facebook

reklama

a reklama nem elsősorban napi, recens aktualitásokat tárgyal, hanem a reklámproduktumok különféle halmazait elemezgeti változó, sokszor igen szubjektív, alkalmanként szakmai, de legfőképp egyfajta antropológiai attitűdből. van benne némi reklámszakma, edukációs szándék, de leginkább kultur/vizuálantropológiai vetület, jórészt ökörködés és vállaltan (ál)tudományoskodó (új "tudományág", a reklámantropológia paradigmájával eljátszadozva) magyarázatok, és végletesen szubjektív megjegyzések formájában. fiúblogja, az adakta, a logóra kattintva érhető el. mindkét blog szülőhelye a boldog emlékezetű napielet.hu blogmagazin, béke poraira.

Címkék

absolut (2) afrika (1) aids (3) állat (1) ambient (2) amerika (1) angyal (5) art (1) bacardi (2) biztosító (1) bor (20) büdös (5) buenos aires (1) dinoszaurusz (1) dohányzás (1) dugó (1) dugóhúzó (2) egér (1) ejtőernyő (1) fing (2) foci (2) fog (1) freud (1) gitár (2) hitler (1) horror (1) isten (1) japán (1) jesszus (3) jézus (1) kéz (1) kocsma (4) koton (4) krampusz (3) kuba (1) kutya (1) láb (1) lichtenstein (1) madár (1) meleg (1) múzeum (5) (6) ördögűző (1) orosz (2) papok (1) pezsgő (3) picasso (1) pisi (2) politika (1) reklámantropológia (5) reklámegyezés (12) rum (5) skót (2) smirnoff (2) sör (38) sörnyitó (2) sport (3) szagos (5) száj (1) szex (6) szovjetúnió (1) tánc (1) telefon (1) temetés (4) tequlia (1) thai (1) van gogh (1) viszki (9) vodka (10) zene (1) zoo (5) Címkefelhő

igyál, a többit majd hozza a bor

 

a bor. az első ital. ami nélkül bizonyos kultúrák (pld. az európai) elképzelhetetlenek. kultúrtörténeti, metafizikai, esztétikai és lélektani alapvetés. intellektuális és zsigerien érzéki függés.
mit is csinált noé, miután kikötött? (vagy ahogy ezt 1 erdélyi anekdota értelmezi: a bort noé találta ki unalmában. hat állat vérét keverte össze. a hat állat az oroszlán, a tigris, a medve, a disznó, a majom és a galamb volt. ez a hatféle vér mutatkozik meg a részegek hatféle természetében. van, ki büszke, mint az oroszlán, kegyetlen, mint a tigris, düledezik, mint a medve, disznó módjára sárban hentereg, majomhoz hasonlóan bujálkodik, vagy olyan szelíd, mint a galamb. -  kolozsvári g. e. gyűjtése amúgy)
dionüszosz, bacchus, krisztus vére, balassi, csokonai, petőfi, vörösmarty, ady stbetcuzwésatöbbi...
de legfőképp a zseniális tiszapalkonyai raktáros, 45 nyarán. a mai napig az egyetlen filozófiai minőségű mű a bornépek zsenialitásáról, a mámor józanságáról, a folyékony szerelemről. kötelező irodalom.
"mindazt, amihez kedved van, tedd meg. ne tagadd meg magadtól főként a szerelmet. és a bort. ha így élsz, akkor leülhetsz az országút szélére, előveheted a kulacsodat és ihatsz, és helyesen fogsz cselekedni."
"egyetek, szeressetek, gyönyörködjetek, és főként igyatok és igyatok és igyatok"
a legősibb márka.
wine. since 6000 BC.

reklama: lasagne

reklama: office

 

 hamvas béla után dőzs barátunk is értekezett már az egyes szeszkultúrák határán húzódó kollíziókról. hamvas szerint a pálinkanépek uralkodnivágyó, faragatlan, kiszámíthatatlan barbárok (vö vodka- és viszkikommunikációs fejtegetéseinkkel), míg a bornépek finom ízlésű, szelíd, egy kissé léha, de múzsai lelkek. azt is mondja, h mi (magyarok) is ez utóbbiak lennénk. bárha némi kételyekkel, de adjunk igazat neki, hisz a magyar bortörténelem erre predesztinálna valóban.
a magyar borkultúra és termékei gyakorlatilag mégis ismertetlenek a világpiacon. olvasunk folyton-folyvást nekibuzdulásokról, összefogásról, stratégiákról, kormányzati szerepvállalásról stb., de ettől még az izlandi kompon, a goai luxusétteremben vagy a krími ötcsillagosban chilei, argentín, dél-afrikai, ausztrál, kaliforniai falunevek uralják a borlapot. pedig arrafelé jó ha száz éve láttak először szőlőtőkét.
persze jók a boraik is, de a siker elsősorban kommunikációs: el tudták hitetni a világgal, h legalább olyan perfekt bornépek őkelmék, mint a jó franciák és az olaszok.
talán nekünk is ezt kéne megpróbálni. s ez nem is csak pénzkérdés, hanem legfőképp kulturális és társadalmi megújhodás.
a következő hetekben ezen kérdéseket boncolgatjuk tovább reklámantropológiai szempontból.

kezdjük tehát az alapösszefüggéssel: bor = palackozott, felcímkézett mágia, művészet, esztétikai mámor.

reklama: cimkek

reklama: cimkek2

 

alapösszefüggés 2: a bor szőlőből, a címke papírból van. de legalább az animáció jó:

 

rum5                                                                                                           bor2

 

 

Címkék: bor reklámantropológia

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklama.blog.hu/api/trackback/id/tr312658627

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása