facebook

reklama

a reklama nem elsősorban napi, recens aktualitásokat tárgyal, hanem a reklámproduktumok különféle halmazait elemezgeti változó, sokszor igen szubjektív, alkalmanként szakmai, de legfőképp egyfajta antropológiai attitűdből. van benne némi reklámszakma, edukációs szándék, de leginkább kultur/vizuálantropológiai vetület, jórészt ökörködés és vállaltan (ál)tudományoskodó (új "tudományág", a reklámantropológia paradigmájával eljátszadozva) magyarázatok, és végletesen szubjektív megjegyzések formájában. fiúblogja, az adakta, a logóra kattintva érhető el. mindkét blog szülőhelye a boldog emlékezetű napielet.hu blogmagazin, béke poraira.

Címkék

absolut (2) afrika (1) aids (3) állat (1) ambient (2) amerika (1) angyal (5) art (1) bacardi (2) biztosító (1) bor (20) büdös (5) buenos aires (1) dinoszaurusz (1) dohányzás (1) dugó (1) dugóhúzó (2) egér (1) ejtőernyő (1) fing (2) foci (2) fog (1) freud (1) gitár (2) hitler (1) horror (1) isten (1) japán (1) jesszus (3) jézus (1) kéz (1) kocsma (4) koton (4) krampusz (3) kuba (1) kutya (1) láb (1) lichtenstein (1) madár (1) meleg (1) múzeum (5) (6) ördögűző (1) orosz (2) papok (1) pezsgő (3) picasso (1) pisi (2) politika (1) reklámantropológia (5) reklámegyezés (12) rum (5) skót (2) smirnoff (2) sör (38) sörnyitó (2) sport (3) szagos (5) száj (1) szex (6) szovjetúnió (1) tánc (1) telefon (1) temetés (4) tequlia (1) thai (1) van gogh (1) viszki (9) vodka (10) zene (1) zoo (5) Címkefelhő

a többit megölte a rum s a sátán - yo-ho-ho, meg egy üveg rum!

 

reklámalkohológiai eszmefuttatásaink lassan sorra veszik az öt világpálinkát (úgyis mint tequila, vodka, viszki, konyak/brandy, rum), jöjjön hát ez utóbbi. igazi multikulturális ital, feltalálásához bedolgozott szinte az összes nagy kultúrkör (vö. öt világvallás). az alapanyag, a cukornád távol-keleti eredetű, s bár a pálinkafőzés tudománya is innen ered, a cukormelasz lepárlása lerészegedési célzattal valamiért nem jutott eszükbe se nekik, se az azt európába exportáló araboknak. ehhez kolombusz útja és a sok szomjas tengerész kellett, akik meghonosítván a cukornádkultúrát a karibi térségben, legott ki is kísérletezték a rum receptjét. eredete és fogyasztói bázisa évszázadokig stigmatizálta is az italt, jobb körökben a nevétől is fintorogni illett.
divatba minden bizonnyal a romantikus kalózregények hozták, melyek leghíresebbje, stevenson mester remeke éppen a címben idézett versike megfejtésére épült (ld még a. christie klasszikusát). irodalmi vetülete talán leginkább a 2. legiszákosabb írónak megválasztott hemingway műveiben érhető tetten, aki saját koktélreceptjével is beírta magát a világműveltség alapszótárába. szerző fejben már 7 éves korától (kincses sziget, ld. mint fent) igen kedveli, élvezetéről írna még kedvvel, de semmiképpen nem oly ízesen, mint azt jóbarátja teszi.

kommunikációs szempontból (termékfilozófia, üzenet, célcsoport) legközelebbi konkurenciája a viszki, a reklám-megkülönböztetés a zord, északi italoktól azér viszonylag könnyen megy:

reklama: beach

 

  reklama: birds

 reklama: legs

és hopp 1 friss reklámegyezéses update:

reklama: szoknya

(a szoknyaviszonylat tágabb összefüggésekben)

  

az angolszászok népvándorlásszerű kivándorlása ködös, hideg és drága hazájukból barátságosabb világokba pedig külön svungot is ad ennek a kis blődlinek:

 

viszki10                                                                                                      rum2

 

Címkék: rum reklámegyezés

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklama.blog.hu/api/trackback/id/tr242642813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bonakovacs 2011.02.07. 09:20:34

Érdekes, miért pont a viszkiivóknak mennek neki? Akkor már a konyakosok is lehetnének célcsoport...
süti beállítások módosítása