hogy az útszéli pléhkrisztus húzzon fel arra a rozsdás ...-ra (szlovák népi káromkodás, saját gyűjtés)
mint azt tegnap levezettük, j.ch. arca egy kétévezredes kommunikációs kampány kulcseleme. a figyelemfelkeltőnek szánt alcímben sugallt blaszfémia ellenére ezért 1 komoly és szép munkával kezdünk. szelfpromó a javából, nem véletlen kapta meg az európai art direktorok 2007-es nagydíját.
és ha már szelfpromó, merész és őszinte a finn evangélikus egyház megközelítése:
(mit szólna jézus ehhez a kampányhoz?)
nem mi fedeztük fel persze, h jézus krisztus nem csak egy 2000 éves világmárka a képző- és filmművészetben számtalanszor megformált kampányarca, de univerzális szupersztáként ad el bármit a saját brandjén kívül is (és mennyivel olcsóbban, mint a beckham).
legtöbbször magasztos, az ún. keresztény értékekkel összefüggésbe hozható - emberi jogi, környezetvédelmi - célokhoz kérik együttműködését, sokszor meglehetőst közhelyesen:
persze rögtön más a helyzet, ha a kampány megrendelője egyenesen a mennyország inc.:
vagy csak egyszerűen kijelentik: ha nem is gyalog v szamárháton, de a názáreti ma biztos nem terepjáróval járna:
másrészt viszont elvállal mindent, ha más már nem jut a kreatív eszébe, v kevés a büdzsé 1 bulvárcelebhez.
erősen katolicizált társadalmakban felkentünk egyenesen ivócimborává válhat:
(brazil vodkareklám)
(mexikói tekilareklám. felirat: igyál mértékkel húsvétkor. azér ezek szépek)
sportcipóben a mezítláb járó meg egyenesen centerhalffá válik:
(de tényleg, milyen cipő lehet a lábán? hogy ez mit reklámoz, fogalmam sincs. a képviselt brand bizonyos eurooko. megfejtéseket kérem a kommentbe)
a patkányirtás és a pokol angyalai krisztusbőrbe bújva pedig egészen szélsőséges ötleteléseknek tűnnek:
(azér ez utóbbitól az artdirekció mívességét ne tagadjuk el)
na és ultima ratióként: hol jönne még jól egy megváltó, ha nem a reklámszakmában manapság?