a magyar narancs nyomában
off. a cím magyaráztra szorul. 1991-ben mo-ra látogatott ii. jános pál és erre időzítve az akkor már viruló magyar narancs c. periodika tisztelettudónak kevéssé mondható különszámmal jelentkezett pápaszám címmel. mire fel hatalmas purpárlé keletkezett, sajtóhörgés, parlamenti tiltakozás stb. (dr torgyán vitte a prímet, akinek ekkor még jobbára teljes politikai tevékenysége sajtókritikában és műelemzésben merült ki, h csak a hasonló hullámokat vert petri verset említsem.)
a botrány eredményeként a címet módosították is cápaszámra:) mindezt csak azért részletezem fejből és saját szavakkal és azért nem linkelek néhány húzós cikket ide, merthogy azok biz nincsenek, cápaszámra meg végképp. hát kérem szépen, így múlik el 1 sajtótörténeti pillanat az internet előtti korból. on
de legyen nekünki is pápaszámunk, hisz ő a földi helytartó, isten, jézus és a szentek után rögtön a sorban következő (mások szerint persze a babilóni nagy parázna, de idézhetem gyermekkorú, ám nagyműveltségű közeli hozzátartozómat is, aki arra a kérdésre, h kicsoda is ii. jános pál, emígy válaszolt: hát ő a román pópa).
a jezsuita jelmondatot felhasználva (a cél szentesíti az eszközt), reklámozhat pld vörös ördög típusú porszívót
esetleg több katolikus tabut (szüzességi fogadalom, fogamzásgátlás) is döntögető módon gumióvszert. (megjegyzendő, h a munka valójában ügyes ügynökségi önpromóció is, a jobb alsó felirat szövege szerint ugyanis ez egy „valóban meggyőző reklám")
(ratzinger atya minapi kijelentései különösen aktualizálják idézetünket, érintjük még a témát jócskán)
s ha már egyszer kiderült, h isten tkp néha alkesz egy kicsit, hát a pápát sem kell félteni. persze ő is misézhetne alkoholmentes sörrel akár...