facebook

reklama

a reklama nem elsősorban napi, recens aktualitásokat tárgyal, hanem a reklámproduktumok különféle halmazait elemezgeti változó, sokszor igen szubjektív, alkalmanként szakmai, de legfőképp egyfajta antropológiai attitűdből. van benne némi reklámszakma, edukációs szándék, de leginkább kultur/vizuálantropológiai vetület, jórészt ökörködés és vállaltan (ál)tudományoskodó (új "tudományág", a reklámantropológia paradigmájával eljátszadozva) magyarázatok, és végletesen szubjektív megjegyzések formájában. fiúblogja, az adakta, a logóra kattintva érhető el. mindkét blog szülőhelye a boldog emlékezetű napielet.hu blogmagazin, béke poraira.

Címkék

absolut (2) afrika (1) aids (3) állat (1) ambient (2) amerika (1) angyal (5) art (1) bacardi (2) biztosító (1) bor (20) büdös (5) buenos aires (1) dinoszaurusz (1) dohányzás (1) dugó (1) dugóhúzó (2) egér (1) ejtőernyő (1) fing (2) foci (2) fog (1) freud (1) gitár (2) hitler (1) horror (1) isten (1) japán (1) jesszus (3) jézus (1) kéz (1) kocsma (4) koton (4) krampusz (3) kuba (1) kutya (1) láb (1) lichtenstein (1) madár (1) meleg (1) múzeum (5) (6) ördögűző (1) orosz (2) papok (1) pezsgő (3) picasso (1) pisi (2) politika (1) reklámantropológia (5) reklámegyezés (12) rum (5) skót (2) smirnoff (2) sör (38) sörnyitó (2) sport (3) szagos (5) száj (1) szex (6) szovjetúnió (1) tánc (1) telefon (1) temetés (4) tequlia (1) thai (1) van gogh (1) viszki (9) vodka (10) zene (1) zoo (5) Címkefelhő

zarathustrától lugosi béláig

 

az utóbbi hetekben többször is foglakoztunk a keresztény egyház ikonográfiájának tömegkulturális leképződésével a reklámprodukciókon keresztül. volt már szó istenről, az ő fiáról, legfőbb földi helytartójáról és papjairól, templomairól.
valami persze kimaradt, ami pedig már a korai, szinkretista-hellenisztikus keresztény tanok gyökerei (elsősorban zoroaszter tanításai) és ezek nyomán a keresztény mainstream mellett is továbbélő gnosztikus, manicheista, bogumil, katar, huszita stb. világmagyarázatok szerint is evidencia: a főbűn, az ősellenség, az antitézis, a totális negáció világunk bennünk is élő, egyenrangú elemei az abszolút jóval és annak megtestüléseivel.
a zsidó-keresztény kultúrkörben pedig jános látomásai, vergilius pokolraszállása, bosch mester víziói, dr. faustus üzelmei, a londoni és a moszkvai szín óta emancipált vonatkozási pont a bukott angyal ellentmondásos evilági tevékenysége, mért lenne hát másként ez a reklámokban.
erről szóljon a hét, különös tekintettel a múlt héten megünnepelt myrai püspöki névnapra, mely legendárium - a fentiekkel összefüggően - elegedhetetlen alkatrésze mindenki kedvence, a gonosztalanított kisördög, vagyis a krampusz.

infernális bevezetőnket illusztráljuk rögtönség a kimondhatatlan nevű, csak számmal jelzett ellenerő lakhelye barátságosabb oldalának bemutatásával. díjeső a pokolban:

 

a vesztes tömeggyilkosokat tán nem kell bemutatni, a , a moderátor viszont maga a nagy lugosi béla, kinek mostanság találták meg rejtélyes eredetű budapesti mellszobrát.

és a bizonyíték, h van ám átjárás a két világ között. pedig mintha rémlene, h a pokolra kerülést garantáló 7 főbűn között szerepelne holmi torkosság nevű is, h a 7. parancsolatról ne is beszéljünk...

 

viszont aki biztosra akar menni, minimum a purgatóriumra felkészül:

 

ami pedig a legrosszabb lehet odalenn: nem árulnak söritalt. hacsak így nem:

 (és 1 kis magyar szójátéktörténeti adalék a testvérblogban)

 

koton5                                                                                                  krampusz2

Címkék: krampusz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklama.blog.hu/api/trackback/id/tr472509244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása