facebook

reklama

a reklama nem elsősorban napi, recens aktualitásokat tárgyal, hanem a reklámproduktumok különféle halmazait elemezgeti változó, sokszor igen szubjektív, alkalmanként szakmai, de legfőképp egyfajta antropológiai attitűdből. van benne némi reklámszakma, edukációs szándék, de leginkább kultur/vizuálantropológiai vetület, jórészt ökörködés és vállaltan (ál)tudományoskodó (új "tudományág", a reklámantropológia paradigmájával eljátszadozva) magyarázatok, és végletesen szubjektív megjegyzések formájában. fiúblogja, az adakta, a logóra kattintva érhető el. mindkét blog szülőhelye a boldog emlékezetű napielet.hu blogmagazin, béke poraira.

Címkék

absolut (2) afrika (1) aids (3) állat (1) ambient (2) amerika (1) angyal (5) art (1) bacardi (2) biztosító (1) bor (20) büdös (5) buenos aires (1) dinoszaurusz (1) dohányzás (1) dugó (1) dugóhúzó (2) egér (1) ejtőernyő (1) fing (2) foci (2) fog (1) freud (1) gitár (2) hitler (1) horror (1) isten (1) japán (1) jesszus (3) jézus (1) kéz (1) kocsma (4) koton (4) krampusz (3) kuba (1) kutya (1) láb (1) lichtenstein (1) madár (1) meleg (1) múzeum (5) (6) ördögűző (1) orosz (2) papok (1) pezsgő (3) picasso (1) pisi (2) politika (1) reklámantropológia (5) reklámegyezés (12) rum (5) skót (2) smirnoff (2) sör (38) sörnyitó (2) sport (3) szagos (5) száj (1) szex (6) szovjetúnió (1) tánc (1) telefon (1) temetés (4) tequlia (1) thai (1) van gogh (1) viszki (9) vodka (10) zene (1) zoo (5) Címkefelhő

nagy temetés

 

mondhatnám, h a közelgő dec 1-i aids világnap adja az aktualitását eheti sorozatunknak, mely a kór terjedése ellen küzdő kommunikációs és reklámmunkások opusiat kívánja tematizálni, és mért is ne. de talán közelebb van az igazsághoz, h az e hasábokon zajló reklámügyi közlönyök inkább egyfajta folyamatos gondolkodás eredményeként igyekszenek egymásra épülni, így az utóbbi hetek dolgozatai a katolikus egyház lehetetlen álláspontjáról a kotongumi használatát illetően és a nemsokára elkövetkező gumiszámok inkább motiválták az alábbiakat.

az aids-szel kapcsolatos kommunikáció persze mindannyiszor társadalmi célú reklámozást, magyar rövidítéssel tcr-t (public service advertising, psa) jelent. tkp külön kategória a reklámokon belül, bár alapvetően nincs másról szó, mint a gazdasági célú reklám technikáinak nonprofit célú használatáról - több-kevesebb sikerrel. az ígéret szempontjából 2 fő formája létezik, a segítségkérő (mo-n ez utóbbi a döntő hányad, sajnos gyakorlatilag szakmán kívüli minőségben és sokszor kétes célokért, ld pld a gyermekrák alapítvány évenkénti blöffjeit) ill a "szokásváltó" attitűdöt motiváló, hosszútávú kampányok (sorolandó példáink jórészt ide tartoznak). a tcr-k fontosságát jelzi, h tekintélyes szervezetek biztosítják a szakmai hátterét úgy külföldön, mint itthon.

hatékony és szerencsére egyre jobban terjedő közcélú kommunikációs eszköz ugyanakkor a vállalatok társadalmi felelősségvállalására apelláló ügyhöz kapcsolt marketingaktivitás is (cause related marketing), legismertebb példa erre talán a dove-é, avagy a nálunk inkább reklámjairól, mint termékeiről ismert wonderbra-é. 

visszaélni persze mindennel lehet, ezzel is. mert mi köze 1 butikmárkának 1 család tragédiájához? mi lesz ebből: kevesebb aids-es vagy több eladott trikó? megvenni 1 döbbentes erejű fotót és rábiggyeszteni a logónkat, az még nem kommunikáció, sztem:

 

reklama: benetton

 

persze az evidencia, h az aids halálos és gyógyíthatatlan, máshogy is ábrázolható. különösen erős insighttal bírnak azon munkák, melyek a kór leggyakoribb terjedési útjára alapulnak. freud egyik alapvetése az orgazmus és a halálélmény rokonvoltának kifejtése. állítólag maga az orgazmus szó is eredeti jelentésében „kis halál"-t jelentett valamilyen ősi nyelven, de a mai francia is ismeri a „la petite mort" kifejezést, a rejtett összefüggésnek különös weboldalt is szenteltek. a saját temető-számunkról nem is beszélve.

reklama: halottas

 

 

 

jesszus5                                                                                                     aids2

 

Címkék: aids

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklama.blog.hu/api/trackback/id/tr502479142

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása