nagy az isten...
mért is állatkertek? egyrészt, mert mindig is szerettem beléjük járni. másrészt esettanulmányként sem utolsó példákat lehet sorolni a reklámozás értelméről és minőségéről.
adva van egyrészt egy intézmény, ami nagyjából-egészéből, mérettől szinte függetlenül hasonlóan néz ki az egész világon, a tartalomról - noé bárkája óta legalábbis - nem is beszélve. színtiszta konkurrensek tehát, aki egyet látott, és nincs karonülő lemenője, hát nem is tudom, rávehető-e, h 1 új város megismerésekor, a kocsmák és templomok közé beszúrjon 1 zoo-látogatást. de az alant sorolt állati magán- és közgyüjtemények legalábbis megpróbálják, s gyanítom, nem is kevés sikerrel.
merthogy vezetőik és ügynökségeik remek válaszokat adnak a kapitalizmus egyik alapkérdésére: ha nagymértékben ugyanolyan vagyok, ugyanazzal a tartalommal, nagyjából ugyanannyiért, mint a versenytársam, mér engem válasszon a teli bukszájú potenciális. hát mert én mégiscsak MÁS vagyok, lagalábbis másként fogalmazom meg önmagam - és ez a marketingkommunikáció veleje: különböztesd meg tenmagad. a reklám pedig ennek a megkülönböztetésnek a művészete (frei nach kaszás györgy)
visszatérve az egyrésztre pedig (márminthogy szeretek beléjük járni), anyaggyűjtés közben legalább rájöttem mért is. mindazon mondatokért, amik a héten elhangzanak az élet és az állatkertek értelméről.
kezdjük a legtutibbal, buenos aires.
szóval az 1. mondat: a zoo 1 olyan hely ahol az állatok valóban - a szó biológiai és szimbolikus értelmében is - együtt vannak. esetleg újra, mint a bárkában?
és a hozzávaló printek (nagyszerű, artisztikus kidolgozás, néztem 1 ideig, míg rájöttem)
a 2. mondat se hazudik: itt többet kapsz, kevesebbért...
...a legkisebbek különösen