a szesztilalom hatása a seggrészeg kreatívokra
a tegnapi, a finn történelem eseménydússágát taglaló idézetek fényében némileg érthető, h a múlt század elején szinte az összes skandináv országban teljes alkoholtilalmat vezettek be (nagyszerű irodalmi ábrázolása a prohibíció körüli társadalmi harcoknak és a bornírt prüdériának 1 feröer-i regény. s talán az sem eléggé köztudott, h a hasonlóan ostoba amerikai szesztilalom is ezeknek a „társadalmi vívmányoknak" az importja.)
az alkoholos befolyásoltságra alapuló északi kultúrkör persze rég túltette magát ezen a történelmi epizódon (még ha a mai napig körülményes és drága dolog is berúgni svédországban, a feröer szigeteken v izlandon, s ontja magából az eszement, néha tényleg csak 6 sör után (romános műveltséggel ezt hívjuk sasszebérizmusnak, a poftim sase bere, vagyis főúr, 6 sör lesz után szabadon - vagyis hogy vannak dolgok amikről nem lehet beszélni, de olyanok is amikről csak 6 sör után vagyunk képesek) érthető reklámproduktumokat.
jó pálinkanemzetekként azért szorosan a nyomukban a káeurópai népek sem maradnak le kreativitásban, ha ivásról van szó: