a fröccs, mint argentinum
hosszú (4 hetes!) borfolyamunk vége felé essen szó néhány olyan munkáról, ami minden tudományos(kodó) rendszerezési törekvésünk ellenére sem fért bele egyetlen többé-kevésbé erőszakoltan létrehozott skatulyába sem, de megmutatásra érdemesnek ítéltetett.
kezdjük kedvenceinkkel, a távol-keleti reklámokkal. ezek a hosszú, sokszor szinte érthetetlen, gyermekien bugyuta dolgozatok ugyanakkor kedves colour localt (ld még) képviselnek az európai-amerikai futószalagmunkák között.
az alábbi két etűd is ilyen, az elsőt még a nem nagyon értem kategóriába utaltam, de a másodikból kiderül, h nagyon is konzekvens, ötletes, célcsoportspecifikus kampányról van szó.
s cáfolván azon közkeletű tévedést, h a szódavíz, s annak nyári délutánokon borneműek rettentésére való felhasználása hungarikum lenne (láttuk, h a reklámuniverzumban ez 1 másik magyar találmány), lássuk a bizonyítékot:
(kis lépés az embernek, hosszú lépés az emberiségnek)
itt meg mintha kissé sokszor olvasták volna a kis herceget (vö. 2. sz. rajz magyarázata), de az üzenet érthető: tartsd a lehető leghidegebb helyen. (képzavar azér akad. a hüllő attól hűlő, h a testhőmérséklete uszkve annyi, mint a környezeti hőmérséklet. ez pedig a fehérbornak nem túl jó)