facebook

reklama

a reklama nem elsősorban napi, recens aktualitásokat tárgyal, hanem a reklámproduktumok különféle halmazait elemezgeti változó, sokszor igen szubjektív, alkalmanként szakmai, de legfőképp egyfajta antropológiai attitűdből. van benne némi reklámszakma, edukációs szándék, de leginkább kultur/vizuálantropológiai vetület, jórészt ökörködés és vállaltan (ál)tudományoskodó (új "tudományág", a reklámantropológia paradigmájával eljátszadozva) magyarázatok, és végletesen szubjektív megjegyzések formájában. fiúblogja, az adakta, a logóra kattintva érhető el. mindkét blog szülőhelye a boldog emlékezetű napielet.hu blogmagazin, béke poraira.

Címkék

absolut (2) afrika (1) aids (3) állat (1) ambient (2) amerika (1) angyal (5) art (1) bacardi (2) biztosító (1) bor (20) büdös (5) buenos aires (1) dinoszaurusz (1) dohányzás (1) dugó (1) dugóhúzó (2) egér (1) ejtőernyő (1) fing (2) foci (2) fog (1) freud (1) gitár (2) hitler (1) horror (1) isten (1) japán (1) jesszus (3) jézus (1) kéz (1) kocsma (4) koton (4) krampusz (3) kuba (1) kutya (1) láb (1) lichtenstein (1) madár (1) meleg (1) múzeum (5) (6) ördögűző (1) orosz (2) papok (1) pezsgő (3) picasso (1) pisi (2) politika (1) reklámantropológia (5) reklámegyezés (12) rum (5) skót (2) smirnoff (2) sör (38) sörnyitó (2) sport (3) szagos (5) száj (1) szex (6) szovjetúnió (1) tánc (1) telefon (1) temetés (4) tequlia (1) thai (1) van gogh (1) viszki (9) vodka (10) zene (1) zoo (5) Címkefelhő

a kommunikáció hatalmáról

 

folytassuk ott, ahol múlt héten abbahagytuk. alkohol és reklámtudományi fejtegetéseink talán legnagyobb, egyben leghálásabb kihívásához értünk. adva vagyon 1 termék - mely nem mellesleg a legősibb égetett szeszek közé tartozik -, amely sokáig lenézett, amolyan bugrispálinka volt a művelt nyugat szemében. az utóbbi negyedszázadban mégis hihetetlen népszerűségre tett szert (a német tisztek háború alatti rajongását tekintsük ehelyt kulturális epizódnak).

pedig még vágyaink előző tárgyánál is kevésbé karakteres italról van szó, mondhatni annál jobbnak számít, minél színtelenebb, szagtalanabb és íztelenebb. (ne legyünk persze igazságtalanok. amolyan káeurópai véglényként magunk sem voltunk/vagyunk mentek az ital kultikus hatásától. fjodor mihajlovics étel helyett is ezen élő példakép-lázadói, vagy egykori, sokszor megnézett filmek (eszkimó asszony fázik, megáll az idő, melyekben tényleg úgy itták, mint a vizet) után obligát fejlemény volt hasonlóképp cselekedni.)

hogy a rég nem látott bölényfüves örömökről s a pirospaprikás sztolicsnaja által okozott 3 napos sötétlila nyelvről ne is beszéljünk. s ellentmondana az alaptézisnek klasszikus orosz műveltségű kollegám is, aki úgy állapítja meg 1 üveg ihatóságát, h fejjel lefelé nyakánál forgatva mekkora gyöngyöző örvény keveredik a palackban – ez a zöld sárkány. berúgni tőle, meg ha tényleg tiszta, könnyű, nyers sózott hallal és uborkával kimondottan élvezetes, és másnap garantáltan problémamentes.) 

nomármost kommunikációs szempontból mégis kevés emberpróbálóbb feladat létezik, mint megkülönböztetni magunkat attól, ami nemhogy csak hasonlít a mi termékünkre tartalomban, formában, árban, célcsoportban stb, de gyakorlatilag teljesen meg is egyezik vele. mondhatni, a tökéletes vodka/vizecske összetétele 40% 100%-os alkohol, és 60% 100%-os víz. és mégis és lőn csoda. 30 évvel ezelőtt a svéd állami (már nem az) alkoholmonopólium, tán ezzel is állampolgárait védve a súlyosabb májkárosodástól úgy döntött, egy kicsiny város kicsiny gyárában gyártott, nem is különösebbben ismert és népszerű, a nagy vodakakultúrák (finno, lengyelo, oroszo-szu) mellett esélytelennek tűnő termékével meghódítja az amerikai piacot. bekopogtatott egy new yorki reklámügynökséghez, ahol először nem is nagyon értették, mit akarnak, csináltak is néhány bűnrossz kreatívot (svédek ülnek a jeges vízben télen, mer ők már 400 éve vodkát isznak stb, sehol nem lelem fel ezeket, ha vki talál, komment plz), majd isteni szikra, megvilágosodás stb, vki elolvasta a termék nevét: absolut. és megcsinálta az elsőt:

reklama: absperfection-old

 

(az angyal-számból nagy nehezen kihagytam, hogy itt lehessen, annyira reklámtörténeti alapmű)


és felrobbant a bomba, a márka ma piacvezető, de a vodkafogyasztás maga is a többszörösére nőtt (aminek persze a konkurensek is igen nagyon örvendeznek), a médiát pedig elöntötték a jobbnál-jobb vodkareklámok, amikből csak az élenjáró és világfolklórt teremtő absolut több mint 1500 kreatívot gyártott azóta. szóval van miből szemezni, feleim.
az abszolút kreatív reklámoknak gyűjtő és rajongói klubjai és hivatalos online múzeuma is van már, mi csak a legsikerültebb kampányok munkáiból tennénk közzé ehelyt néhányat.

remek sorozat a minden bizonnyal pangloss mester ihlette "ezen világ a lehető világok legjobbika, feltéve, ha absolut vodkát iszol" széria:

 


(mielőtt vki reklamálna, h mo-n a 6-os lottón nincs is 63-as, forduljon a kétfarkúhoz:

reklama: lotto

 

 

tequila3                                                                                                   vodka2

 

 

Címkék: vodka absolut

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklama.blog.hu/api/trackback/id/tr212572787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása