facebook

reklama

a reklama nem elsősorban napi, recens aktualitásokat tárgyal, hanem a reklámproduktumok különféle halmazait elemezgeti változó, sokszor igen szubjektív, alkalmanként szakmai, de legfőképp egyfajta antropológiai attitűdből. van benne némi reklámszakma, edukációs szándék, de leginkább kultur/vizuálantropológiai vetület, jórészt ökörködés és vállaltan (ál)tudományoskodó (új "tudományág", a reklámantropológia paradigmájával eljátszadozva) magyarázatok, és végletesen szubjektív megjegyzések formájában. fiúblogja, az adakta, a logóra kattintva érhető el. mindkét blog szülőhelye a boldog emlékezetű napielet.hu blogmagazin, béke poraira.

Címkék

absolut (2) afrika (1) aids (3) állat (1) ambient (2) amerika (1) angyal (5) art (1) bacardi (2) biztosító (1) bor (20) büdös (5) buenos aires (1) dinoszaurusz (1) dohányzás (1) dugó (1) dugóhúzó (2) egér (1) ejtőernyő (1) fing (2) foci (2) fog (1) freud (1) gitár (2) hitler (1) horror (1) isten (1) japán (1) jesszus (3) jézus (1) kéz (1) kocsma (4) koton (4) krampusz (3) kuba (1) kutya (1) láb (1) lichtenstein (1) madár (1) meleg (1) múzeum (5) (6) ördögűző (1) orosz (2) papok (1) pezsgő (3) picasso (1) pisi (2) politika (1) reklámantropológia (5) reklámegyezés (12) rum (5) skót (2) smirnoff (2) sör (38) sörnyitó (2) sport (3) szagos (5) száj (1) szex (6) szovjetúnió (1) tánc (1) telefon (1) temetés (4) tequlia (1) thai (1) van gogh (1) viszki (9) vodka (10) zene (1) zoo (5) Címkefelhő

champion gomba champagne pezsgővel

 

igazodva hagyományainkhoz, a reklama bejegyzései továbbra is munkanapokon jelennek meg, így ma holnap s holnapután számíthatunk rájuk, még ha - legfőkébb különböző mérgezések okán - éppen csak elenyésző része dolgozik is derék munkavállalóinknak. e felfordult napok által sugallt s nehezen kihagyható aktualitás, h elkezdjük alkohológiai folyamunkat, mely remélhetőleg hű és vidám társunk lesz a köv. hetekben.
szóval feleim, költözzünk fel az alkohol-hotelbe, amelynek a tetője kertté van alakítva, ahova lift nélkül kerülünk föl s ahol felséges magyar lelkek virulnak, vagy hervadnak el, mielőtt a virulásba belefoghatnának, ahogy azt jó ady bandink szükségesnek látta leszögezni a nyugat c. korszakos folyóirat első számában, mint legfontosabb közlendőt.
s mi mással kezdhetnénk, mint ama itallal, mely a megidézett korszak non plus ultrája, a földi gyönyörök katalizátora és az esztelen, de jóleső pénzszórás megtestesítőjeként vonult be a kultúrtörténetbe, bár mainapság honi lakossági alkalmazása jobbára az év utolsó néhány percére korlátozódik.
a pezsgőital történetét pérignon abbétól törley józsefig most nem is tárgyalván  1 alapvető terminológiai és nyelvészeti különösséget azér érintenénk.

a magyar pezsgő szó szinonimája szinte minden nyelvben a champagne kifejezés, ami azonban ugyanolyan területi védettséget élvez, mint sok más alkoholfajta (konyak, armagnac, brandy de jerez, calvados, bordói, portói, madeira, chianti, tokaji, bodai rettenetes stb.), vagyis csak champagne környéki szőlőből készülhet helyben. a fejlettebb jogérzékkel megáldott nyelvekben így külön szóval jelölik a máshol gyártott, bár hasonlóan gyöngyöző, borból úgyszintén második erjesztéssel elkészülő nedűt, híván azt sparking wine, spumante, cava és egyéb neveken. magyarul azonban minden champagne és nem champagne pezsgő - a habzóbor, gyöngyöző bor kifejezések nem igazán honosodtak meg, az ún. gyerekpezsgővel (bocs, gyerekpezsivel) ellentétben, mely a 80-as évek remek találmányával, a literes "családi sörrel" együtt miden bizonnyal hungarikumnak számít. szóval ha 1 párizsi szállodában champagne-t rendelünk spumante helyett reggelihez a gyereknek is, ne lepődjünk meg a számlán...
az eredetiségre vigyázna a champagni pezsgő-terméktanács:

reklama: champagne

(szöveg, amerikaiul tudóknak: narancsot maine-ből?, rákot nebraskából? pezsgőt nem champagne-ból?)


és bár ogyessza is odébb van észak-kelet franciaországtól (ezek szerint ororszul/ukránul is gátlástalanul sámpányoznak, persze nekik meg kaviáruk van), az alábbi kampány érzékletesen fogalmazza meg: bizonyos helyzetek elképzelhetetlenek pezsgő nélkül.

 

 

már ha jól választjuk meg a bizonyos helyzeteket:

(ez valami sportújság reklámja persze)

ps. 1 gyors és aktuális luxusipari eszmefuttatás

 

 angyal5                                                                                                 pezsgő2

 

Címkék: pezsgő

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklama.blog.hu/api/trackback/id/tr1002540302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Strici · http://birkanep.blog.hu 2010.12.29. 10:07:45

A champion nem azt jelenti, hogy gomba?

egri Fehér 2011.01.03. 11:33:59

a poszt végén hibás az elmélet: a champagne ugyanúgy pezsgő, mint pl. a Cava vagy a fraciacorta, mint ahogy az egri és a mátrai is ugyanúgy borok.
és persze van pezsgő, minőségi pezsgő, illatos minőségi pezsgő, szén-dioxid hozzáadásával készült habzóbor, gyöngyözőbor és szén-dioxid hozzáadásával készült gyöngyözőbor. Ez a hat kategória mind külön termék.

ja reklama 2011.01.03. 11:45:11

@egri Fehér: na ja, csak hangsúlyozni akartam, h a magyar nyelv egyetlen egy szót használ minden pezsgőszerű termékre, ami azért nem túl szabatos megoldás, s hogy ennek adódhatnak veszélyei (bezzeg a ló színére sokkal több szavunk van (volt), mint a franciáknak:)

egri Fehér 2011.01.03. 11:50:12

@ja reklama: értem, de valójában a magyar nyelv külön szavakat (kifejezéseket) használ ezekre a termékekre, csak a nyelvet használók számára nem mindig tiszta ez..