facebook

reklama

a reklama nem elsősorban napi, recens aktualitásokat tárgyal, hanem a reklámproduktumok különféle halmazait elemezgeti változó, sokszor igen szubjektív, alkalmanként szakmai, de legfőképp egyfajta antropológiai attitűdből. van benne némi reklámszakma, edukációs szándék, de leginkább kultur/vizuálantropológiai vetület, jórészt ökörködés és vállaltan (ál)tudományoskodó (új "tudományág", a reklámantropológia paradigmájával eljátszadozva) magyarázatok, és végletesen szubjektív megjegyzések formájában. fiúblogja, az adakta, a logóra kattintva érhető el. mindkét blog szülőhelye a boldog emlékezetű napielet.hu blogmagazin, béke poraira.

Címkék

absolut (2) afrika (1) aids (3) állat (1) ambient (2) amerika (1) angyal (5) art (1) bacardi (2) biztosító (1) bor (20) büdös (5) buenos aires (1) dinoszaurusz (1) dohányzás (1) dugó (1) dugóhúzó (2) egér (1) ejtőernyő (1) fing (2) foci (2) fog (1) freud (1) gitár (2) hitler (1) horror (1) isten (1) japán (1) jesszus (3) jézus (1) kéz (1) kocsma (4) koton (4) krampusz (3) kuba (1) kutya (1) láb (1) lichtenstein (1) madár (1) meleg (1) múzeum (5) (6) ördögűző (1) orosz (2) papok (1) pezsgő (3) picasso (1) pisi (2) politika (1) reklámantropológia (5) reklámegyezés (12) rum (5) skót (2) smirnoff (2) sör (38) sörnyitó (2) sport (3) szagos (5) száj (1) szex (6) szovjetúnió (1) tánc (1) telefon (1) temetés (4) tequlia (1) thai (1) van gogh (1) viszki (9) vodka (10) zene (1) zoo (5) Címkefelhő

isten baranyai

 

a világtörténelem leghosszabb és legsikeresebb reklámkampánya minden bizonnyal a kereszténységé. bár vannak persze régebbi világvallások (buddhizmus, kínai univerzalizmus, zsidó hit), de azok kommunikációja nehezen értelmezhetők reklámtudományi szempontból, lévén céljuk nem elsősorban a minél több potenciális fogyasztó megnyerése a terméknek/szolgáltatásnak. az iszlámot ehelyütt pedig inkább nem boncolgatnánk, nehogy úgy járjon a blog.hu, mint a jyllands-posten.

a modell klasszikus: van megrendelő (isten), ügynökség (az ő egyháza), arculat (feszület), kampányarc (názáreti jézus), koronként/kampányonként változó szlogen (a gyűjteményes kiadást ld. újtestamentum néven), kiváló kreatívok (gyakorlatilag az egész európai képzőművészet a xx. sz-ig), média minden mennyiségben (a kódexektől a múzeumokon keresztül a templomokig), mi kell még? minden adott 1 jól felépített, mindenkit érintő insightra alapozott, sokcsatornás és integrált kommunikációs kampány sikeréhez.

működött is úgy 1900 éven keresztül, de még ma is a földkerekség legismertebb brandje jézus krisztus és az ő keresztje. persze azér tudjuk jól, h a siker nem csak a kommunikációs stratégia érdeme, kellett ahhoz néhány atipikus (korabeli ambient) eseménymarketing eszköz is, úgymint eretnekégetés, boszorkányüldözés, keresztes hadjáratok, vallásháborúk, inkvizíció, ellenreformáció ésatöbbi.

eheti sorozatunkban azonban nem a keresztény egyházak self promotion-jével foglakozunk elsősorban, sokkal inkább e 2000 éves kampányelemek továbbélésével a reklámnak nevezett tömegkulturális alkotásokban.

rögtön az első és legfontosabb kérdés: milyen nemzetiségű az isten?

magyarország val legolvasottab reklámügyi közlönye már mutatott be 1 rettenetes amerikai munkát annak illusztrálására, h a magyar bizony mégiscsak világnyelv. következzen itt egy másik (brit) gyöngyszem, hogy minden kétség eloszoljék: igenis a mi nyelvünk az első a földön, sőt.

 

(szegény j. krisztus nemkevésbé)

persze, a 300 évig sorsunkat nyomorító labancokat nem könnyű meggyőzni, szerintük meg isten csak német lehet, ráadásul sörivó, ami rendes kuruc körökben eleve felér az eredendő bűnnel.

 

ámbátor lehetne még modjuk norvég néni is, de azt hiszem ezt az elméletet már nem kell komolyan vennünk. persze, ha belegondolunk, hogy a mi petőfink tkp egy zsidó nő volt...

 (és azért említsük meg ehelyt nevezett videomegosztóját is)

szagos5                                                                                                   jesszus2

Címkék: isten jesszus

14 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://reklama.blog.hu/api/trackback/id/tr322462921

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Üdvözülés-marketing 2010.11.22. 09:28:02

Isten nemzetiségének boncolgatása apropójából a keresztény marketing villámelemzése, igaz, egy lényegi vonás kimaradt belőle: a termék (aka üdvözülés) minősége nem ellenőrizhető, lévén, hogy a holtak nem tudnak visszajönni reklamálni az ügynökségnél (e...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atrox 2010.11.22. 09:42:11

Hű, mit fogsz itt kapni az ortodox hívőktől :)

Hisz az egyetlen igaz utat mered becsmérelni. ha már megérteni és elfogadni nem vagy képes, ezt akkor sem tehetnéd meg. szerencséd, hogy most élsz, és nem 600 évvel ezelőtt :)

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2010.11.22. 09:44:41

@Atrox: így igaz, a régi szép időkben már hordták volna a fát a máglyához :P

blöki.hu · http://www.bloki.hu 2010.11.22. 10:21:03

@agyvihar: megoldják most is az okosok. Az istenkáromló biztos kommunista és/vagy náci és/vagy zsidó (?) => már jöhet is a máglya vagy dunába lövés

Rob67 2010.11.22. 10:25:59

Hallom a Semjén megint kért 5 milliérdot egyházi marketingre..
Kell, főleg hogy mostmár minden más probléma megoldott anemzeti együttbaromkodás rendszerében.
örülök neki, hogy más gondot nem látnak csak ennyit.
a költségvetési tanács egymilliárdja kell a romáknak, ez az ötmilliérd elfér a másik 10 mellett a tököm egyház bukszájában.
gondolom már nem lehet csak úgy rámenni a ministránsoklra, rendelni kell pénzért...

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.11.22. 11:54:57

"de azok kommunikációja nehezen értelmezhetők reklámtudományi szempontból, lévén céljuk nem elsősorban a minél több potenciális fogyasztó megnyerése a terméknek/szolgáltatásnak"

világos, értjük:

csak a kereszténység az egyetlen nem is igazi vallás vagy hit, hiteltelen az egész, csak marketing - a többi vallás csupa szép és jó és igaz

ezek szerint maga a marketing mint olyan, a hiteltelenség álcája

bennfentes profizmusod (látszata) kicsillan posztod szép terminus technicusaiból, ezek szerint te a hiteltelenség hirdetéséből szereztél (ön)képzést:

gartulálok, ilyen tudással valóban hasznos egyénné képződtél és nyilván boldog beteljesedettséggel eltöltekezve lebegsz a sok hülye keresztény felett kétméterrel

"koronként/kampányonként változó szlogen (a gyűjteményes kiadást ld. újtestamentum néven)"

az evangéliumok mindegyikének legkorábbi töredékei mind az első század második feléből származik - persze a hülyekereszténység vallástörténe miként is érhetne fel a te magasságbeli lebegésedhez

csak a farkadról a bőrt ne felejtsd el lenyesszinteni, mert aztán nem lesznek hurik és a kabbala is kivet majd magából - bár ehelyett nyilván egyszerűbb lesz buddhistának mondani magad

majd a gyümölcsről megismerszik minden fa - jaj, ezt a hülyekersztények szokták mondani, bocsánat

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.11.22. 12:43:46

@a nyugalom megzavarására alkalmas: koszonjuk a demonstraciot..:-)

igen, ez is a kereszteny reklamkampany resze. a negativ, onsajnaltato, paranoid hiszteria:-)

Várkapitány 2010.11.22. 12:55:04

@az igazi Sipi:

te ezek szerint nyilván nem vagy keresztény

akkor ezek szerint arról nem a kereszténység tehet, hogy az iróniát nem tudod felismerni,

csak ha debilek számára szükséges piktogramokkal ( :) ) aggatják tele

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.11.22. 13:04:45

@Várkapitány: de, sajnos kereszteny vagyok.

csak ez ellen nem lehet mit csinalni, mert ez mar csak ergy ilyen megbelyegzo, kirekeszto, foglyul ejto szerveyzett bunozoi csoport. nagyanyam hiszteriaja miatt meg lettem keresztelve es sajnos egy eletre megbelyegzodtem ez altal. ugyanis nem lehet kilepni. nincs ra lehetoseg. ezek a szararcuak orok idokre igenyt tartanak a lelkedre, ha tetszik, ha nem.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.11.22. 13:21:18

@Várkapitány: de kotelezo. nincs lehetosegem levetetni a keresztenyseget, innentol ugy hivatkoznak ram, mintha a kovetojuk lennek es nem a foglyuk. es sok millioan vannak igy. nem keresztenyek, csak ugy benneragadtak szuleik, nagyszuleik elmebetegsege reven. ez is a marketing resze. hamis adatokkal elhitetik, hogy milyen sokan vannak, holott nem is. de erre hivatkozva valtjak penzre az iget, hiszen oket az adofizetok penzebol kell tamogatni, hiszen kozszolgalatot vegeznek! hiszen mennyi hivuk van..;-)

Várkapitány 2010.11.22. 13:29:58

@az igazi Sipi:

gratulálok a kommentjeidben szépen kibontott/kibomlott téveseszméidhez

és mindenekelőtt azok erre az állapotban tipikus projekciójához

"köszönjük a demonstrációt"

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.11.22. 13:33:52

@Várkapitány: tehat megcafolni nem tudod a leirtakat, ahogy sejtettem.

igy van jol.
nem is cafolhato, nem is vedheto amit a vatikan csinal:-)

a hisztidet meg megszoktam a szentafzekaktol, sarokba szoritva atmennek patkanyba, harapnak, karmolnak, vicsorognak:-)